Nyheter


Sticos Avstemming blir nå en del av Sticos Oversikt

Sticos Avstemming slåes sammen med Avstemming i Sticos Oversikt.

For deg som bruker avstemming betyr dette følgende:

  • Alle ansatte med lisens på Sticos Avstemming eller tilgang til avstemming i Sticos Regnskapsmetodikk (RM) gis lisens til Sticos Oversikt, og vil automatisk opprettes som brukere med tilgang til alle kunder.
  • Alle ansatte får automatisk rolle som kundeadministrator. Administrator kan endre dette og gi de ansatte riktig tilgang til sine kunder.
  • Knappen Avstemming i Sticos Regnskapsmetodikk åpner menyvalget Avstemming i Sticos Oversikt.
  • Alt innhold i arkivet finnes under menyvalget Arkiv i Sticos Oversikt.

Tilgang til begge produktene ut 2020

Sticos Oversikt er vårt nye nettbaserte verktøy for oppdragsstyring og kvalitetssikring. Når vi nå slår sammen avstemming i Sticos Regnskapsmetodikk (RM) og avstemming i Sticos Oversikt vil du få fri tilgang til begge systemene frem til RM utfases i utgangen av 2020. Det vil si at du står fritt til å ta i bruk og bli kjent med alle funksjonene i Sticos Oversikt, uten at dette koster noe ekstra. Du kan lese mer om Sticos Oversikt her

Disse fordelene får du ved å bruke avstemming i Sticos Oversikt:

  • En rapport som viser en fin oversikt over utførte avstemmingsoppgaver samlet for alle kunder, som kan sorteres på periode.
    Denne finner du under menyvalget Rapporter -> Avstemming utført.
  • Rollestyring – slik at ansatt kun kan se kundedata og arkiv for de kunder man er gitt en rolle på
  • Raskere responstid - hele programmet oppleves raskere og mer stabilt.

Slik kommer du i gang

Før Sticos Oversikt kan brukes av alle ansatte må en administrator logge inn i Sticos Oversikt med sin Sticos-bruker og godkjenne lisensvilkår. Deretter må én eller flere brukere velges som administrator for Sticos Oversikt. Dette gjøre ved å klikke på valget Lisensadministrator i menyen oppe til høyre, under navnet til innlogget bruker.

 

 

Lisensadministrator kan deretter:

  • Definere eget foretak (basiskunde) ved å velge foretak i nedtrekks-meny og klikke på Lagre.
  • Velge én eller flere administratorer i programmet ved å klikke på Gi tilgang bak navn på ansatt(e).

 

Slik får ansatte riktig tilgang

Endring av roller og rettigheter på ansatte gjøres via Administrativt – Register - Ansatte – Kundetilgang

 

 

Roller og rettigheter

Følgende rettigheter finnes pr i dag:

Les – pr kunde

  • Lesetilgang på egne kunder
  • Kan foreta avstemming
  • Administrativt: Lesetilgang
     

Regnskapsansvarlig – pr kunde

  • Full tilgang til egne kunder
  • Kan velges som regnskapsansvarlig i oppdragsavtalen
  • Administrativt: Lesetilgang
     

Oppdragsansvarlig – pr kunde

  • Full tilgang til egne kunder
  • Kan velges som oppdragsansvarlig i oppdragsavtalen
  • Administrativt: Lesetilgang
     

Kundeadministrator – global rolle

  • Full tilgang til alle kunder
  • Administrativt: Kan tildele roller på ansatte via Administrativt – Tilgang ansatte, lesetilgang i øvrige menyvalg
     

Administrator – global rolle

  • Full tilgang til alle kunder.
  • Administrativt: Full tilgang og rettighet til alle funksjoner.

Har du spørsmål til bruk av programmet eller om de ulike rollene, så er det bare å ta kontakt med kundesenteret på support@sticos.no

 


Nyttige lenker

Informasjon om Sticos Oversikt

Brukerveiledninger til Sticos Oversikt

Logg inn i Sticos Oversikt

Print

Name:
Email:
Subject:
Message:
x