På fanen Ansatte kan du gi en person roller for en spesifikk person, uten å gi rollene for en hel avdeling eller enhet
Alle adminroller kan tildeles hvem som helst av Hovedadministrator. For andre administratorer gjelder regelen om at man aldri kan tildele andre flere roller enn man selv har. Personer med rollen Brukeroperatør eller rollen Personalansvarlig kan gi andre personer adminroller.
Fanen Ansatte viser hvilke personer brukeren har tilganger på:
I dette eksempelet har brukeren Ola ennå ikke ansvar for noen personer. For å legge til enkeltpersoner her, trykk på den grønne knappen Legg til nytt personalansvar og velg en person.
Nå kan du legge til en eller flere roller som brukeren Ola skal ha på brukeren Per.
Etter at du har valgt, trykker du Lagre.
Nå har Ola mulighet til å gjøre dette på Per:
Rediger (blyant): Her kan du legge til eller fjerne roller
Slett (søppelbøtte): Her kan du fjerne hele ansvaret
Dersom du ikke har mulighet til å redigere vekk enkelte roller eller slette ansvaret, så er det fordi brukeren har fått disse rollene på enhets- eller avdelingsnivå. Les mer om adminroller på enhet eller avdeling her